יום שלישי, 16 באוגוסט 2016

ההבנה שמשהו לא בסדר ודרך הטיפול שלי בעצמי.

אז כאן אני אספר על איך הפנמתי שמשהו לא בסדר ואני צריך לטפל בעצמי. אך תחילה הייתי רוצה שתבינו את ההשפעות של ההתמכרות הזו מלבד ההשפעה הכי חמורה של צריכת זנות ואולי אף אונס.

אני חושב שבפוסטים קודמים הראיתי כמה השפעות ואני מעוניין לחזור עליהם:

אני חושב שאחת ההשפעות החמורות היא שאתה מסתכל על נשים בדרך מאוד מעוותת. קשה לך לפתח יחסים כי אתה רואה מולך בעצם גופה ולא בנאדם. אתה מתעניין בכמה גדול החזה שלה, כמה מעוצב הישבן שלה וכמה ארוכות ויפות הרגליים שלה ביחס למה שראית בסרטונים. עזבו את העניין שזו בעיה חברתית אבל לטעמי זה מחמיר אצל כל מי שצורך פורנוגרפיה. הסרטונים והתמונות האלה מוכרים אשליה שכל מה שאתה רואה הוא נורמלי. שככה צריך לעשות סקס, שככה צריכה להיראות הבחורה שלך וכו'.

השפעה שנייה היא כלכלית. אצלי זה הגיע להוצאות של אלפי שקלים בחודש (כמו משכנתא) ובהתחשב במצב הכלכלי הרעוע בבית שלי זה מאוד הכביד. אבל יש אנשים שבנוסף לכך שהם משלמים על אתרי סקס ומצלמות, קונים לשחקניות מתנות יקרות וכל זאת בתקווה שבתמורה יום אחד הוא ייפגש איתן והן יעשו איתו סקס. אישית המחוות שאני עשיתי לשחקניות לא כללו מתנות וכסף. אני נורא אוהב את התחום של אומנות דיגיטלית ועשיתי כמה עבודות פוטושופ מתמונות של השחקניות (חלק ראו אותן ואהבו מאוד) אבל בסופו של עניין זה הסתכם בכמה מילים טובות מהכיוון שלהן. וזה שלא לדבר על הבעיה הבאמת כואבת בתחום הזה: הרבה מהבנות עוברות מלעשות סקס מול המצלמה לליווי. הרבה אומרות שמה שהן מרוויחות עבור יום צילומים, זה הרבה פחות לעומת מה שהן מרוויחות בשעה בליווי. המחירים שלהן גבוהים מאוד (סמכו עלי, עשיתי את המחקר שלי בנושא) אבל תחשבו על כך שזו עדיין זנות. לא משנה אם היא בסוויטה במלון 5 כוכבים עם ג'קוזי ומיני-בר, או מול המצלמות, או בדירה קטנה ומוזנחת בשכונה ישנה, או במושב האחורי של הסובארו הישנה.   תחשבו מה היה אפשר לעשות עם כל הכסף שהתעשייה הזו מכניסה.

השפעה נוספת, אפשר לקשר להשפעה הקודמת, והיא ההשפעה של הזמן וכולנו בטח שמענו ש"זמן זה כסף". כשאתה צופה בפורנו אתה לא מרגיש איך הזמן עובר. לפעמים בבוקר אתה "זורח עם השמש" ואתה מבלה את הבוקר בצפייה בסרטונים כדי "לפרוק את המטען" ואתה לא מרגיש איך הזמן טס. אתה מאחר לעבודה, צבא, לימודים או סתם לא עומד בזמנים שהקצבת לעצמך. תחשבו על כל הקטע של כל ה"יצירות" בפוטושופ שעשיתי בשביל השחקניות. כל יצירה כזו לקחה בין שעתיים לארבע שעות וכבר הפסקתי לספור כמה כאלה עשיתי. את הזמן הזה הייתי יכול להשקיע בלימודים והציונים שלי שהם בסדר, היו יכולים להיות אפילו עוד יותר בסדר שלא לדבר על הזמן שהושקע בצפייה. תחשבו שאם יש מישהו שכבר הקים משפחה והוא מכור, כמה הוא יכל להשקיע במשפחה שלו.

יש עוד השפעות של העניין הזה. הן פשוט לא עלו לי לראש בזמן כתיבת הפוסט הזה אבל אני חושב שהגיע הזמן שאתחיל לספר מה גרם לשינוי. עכשיו השינוי לגמרי לא בא ביום אחד. למען האמת הוא לקח כמה שנים. זה התחיל בכך ששמעתי ששחקנית נמצאה בדירה שלה ללא רוח חיים לאחר שהתברר שלקחה מנת יתר, זה ממשיך ברשתות החברתיות שאותה רואה אותן מעשנות באנגים וצורכות סמים נוספים. נקודת המפנה הראשונה הגיעה כמה לפני המפגש האחרון שלי בדירה דיסקרטית אבל לצערי כנראה היא לא הייתה מספיק חזקה כדי למנוע את המפגש הזה. אז ככה, אחת השחקניות שהכי אהבתי נעלמה. הסתבר שהיא פרשה והחלה לעזור בתעמולה נגד תעשיית הפורנוגרפיה. בסרטון שהופץ ב - Youtube היא מפרטת על מה הביא אותה לפרוש. אומנם הארגון שדחף אותה לפרישה הוא ארגון דתי אבל אפשר להתרשם מהרבה דברים שליליים כמו התדרדרות לאלכוהול וסמים, חשפנות, זנות ומה היא באמת הרגישה כלפיי המעריצים שלה. נדמה לי שאפילו ראיתי גם סרטון אחר שלה בו המתוודה על כך שרצחו את החבר שלה. הנה הוידאו שראיתי לראשונה:



עכשיו לצערי הסיפור שלה עדיין לא היה מספיק אבל כן זה התחיל משהו. אומנם לצערי המשכתי לצפות ואפילו היה המפגש השלישי שלי בדירה דיסקרטית אבל צפיתי גם בין לבין בכל מיני תכנים על תעשיית הזנות גיליתי עמוד נפלא שנקרא When he pays שמביא עדויות מנשים מהתעשייה הזו גם מפרסם דיווחים ודעות של לקוחות מאותו פורום. למרבה האירוניה את העמוד הכרתי דרך אותו הפורום שבו  אבל אני זוכר שהסתכלתי על אחד הציטוטים שהעמוד הביא מהלקוחות היה מאוד מוכר. מסתבר שציטטו אותי. עכשיו אני יודע חלק יגידו "איזה בחור רגיש" ו"מה הוא נפגע כי אפילו הכינוי בפורום לא פורסם." אבל כשאתה רואה את התגובות זה עושה לך משהו. כאן בעצם אתה מבין שאתה לא בסדר ואתה צריך לטפל בעצמך. שאלתי את עצמי איך אני יוצא מזה. חשבתי לעצמי שהדרך הכי טובה היא אולי להתמודד עם האמת. אז כמה שבועות אחר כך פניתי למנהלת העמוד וביקשתי ממנה לפרסם את המקרה שלי. הניסוח היה מאוד אמוציונלי והתגובות לא אחרו לבוא. עכשיו התגובות היו מעורבות. חלק מהתגובות היו שליליות וגם מנהלת העמוד הכינה אותי לכך. אבל הבנתי מהיכן זה מגיע. אבל להפתעתי היו גם הרבה תגובות חיוביות וזה משהו שהראה לי שאני אולי בדרך הנכונה. כמה ימים אחר כך מנהלת העמוד הפנתה אותי להתראיין למישהי שעושה מחקר על גברים שצרכו זנות. כמובן שהסכמתי ונפגשתי איתה וסיפרתי לה פחות או יותר את מה שאני כותב בבלוג הזה. חודשיים או שלושה לאחר מכן הפסקתי גם לצפות בפורנו לחלוטין. אני רוצה גם לציין שעם רוב האנשים שמגיעים לעמוד הזה אין לי קשר בכלל. הרבה מהם הם טבעונים שפעילים במאבק אכילת בשר ואני לא טבעוני, ולא מתכוון להיות בעתיד. חלק גדול מהם אוחזים בדעות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית כשאני אוחז בדעות של מרכז-ימינה. אבל משהו משותף אחד כן מצאתי משהו אחד משותף וזה הרצון לפעול נגד התעשייה הזו ואם הבלוג הזה יצליח, וישפיע אפילו על גבר אחד שלא לצרוך זנות, אז אולי עשיתי את שלי.  

עכשיו גם הפסקת הצפייה בפורנו לא באה בין לילה. אני אישית ברגע שהחלטתי וראיתי שמשהו לא בסדר בעצמי וניסיתי קודם כל להוריד את המינון. לאחר מכן התחלתי קצת לחקור. בזמן האחרון ראיתי איזה ציוץ של שחקנית פעילה שאומרת ש"משלמים לה לעשות הרבה דברים שהיא לא בדיוק בעניין של לעשות אותם" וראיתי עדות אחת, שמאוד השפיעה עליי, מצמררת של שחקנית לשעבר  ואני מזהיר אתכם כי העדות הזו היא כלל לא נעימה:

"מה שקרה הוא שבזמן שחשבתי לפרוש היה:
1. שחקן ותיק שהיה בתעשייה 8 שנים, נדבק בעגבת (מחלת מין) וזייף את הבדיקה (הערה: כל השחקנים בתעשייה הזו מחויבים לעבור בדיקות תקופתיות) והוא עבד כשהוא יודע שהוא חולה והדביק כנראה נשים וגברים אחרים.
2. בזמנו, יצאתי עם עוד שחקן ותיק, שהזהירו אותי שהוא חולה נפש וסאדיסט, אבל למה שהוא עשה לי באותו הלילה אני לגמרי לא ציפיתי. הוא הכה אותי, ודפק לי את הראש על ריצפת הפרקט עד לנקודה שבה דיממתי בפנים ומהראש. הוא חנק אותי עד הנקודה שבה התעלפתי פעמיים ואז העביר אותי לשירותים והכניס לי את הראש לאסלה. כשרציתי לקום לקחת אויר, הוא הכניס לי את הראש חזרה לאסלה. חשבתי שאני הולכת למות באותו הלילה."

כל מה שהיא מתארת בעדות הזו נעשה תוך כדי מגע מיני. יש סרטון שלה שבו היא מספרת את הסיפור שלה ואותו לילה היה גם האחרון שלה בתור שחקנית. אני מעלה הסרטון למרות הדברים הקשים שהיא אומרת שם כי אני חושב שהדברים צריכים להישמע ממנה:

 

עכשיו באינטרנט כמו שיש הרבה חומר פורנוגרפי, יש גם דרכים לטיפול בהתמכרות הזו. הגעתי לכל מיני מכונים למיניהם שמציעים כל מיני טיפולים, אבל אני חושב שזה בעיקר תלוי ברצון של המכור לצאת מההתמכרות. יש כל כך הרבה סיבות לצאת מההתמכרות הזו בין אם הן דתיות, מוסריות וחברתיות.  יכול להיות שישנם אנשים שאינם חזקים נפשית כדי להתמודד עם זה והם כן צריכים טיפולים כאלה ואחרים אבל אני אישית מאמין שאם המכור באמת רוצה, אז הוא יתגבר על זה. אבל למרות ששללתי הרבה מהעצות העצה הכי טובה שקיבלתי היא שכדי להפסיק הרגל, צריך לפתח הרגלים חדשים. אז מה שקורה עד היום דרך אגב, הוא שבמקום לצפות בפורנו, אני מנסה לעשות דברים קצת יותר מועילים לי ולסביבה שלי. בינינו, כשחושבים על זה, מה כבר הצפייה בסרטים האלה נותנת חוץ מפורקן שמספיק רק לטווח הקצר? הרי הרגע פירטתי את ההשפעות שהרגשתי וראיתם איזה משהו חיובי? אז מה שאני עושה זה להוריד את הזבל בבית אם נשאר כזה, או שאם אני באמת לא מוצא משהו יותר טוב אז אני עושה 25 כפיפות בטן ו - 15 שכיבות שמיכה אז ההרגל הראשון שומר על בית בלי זבל שזה חיובי לכל הדעות. וההרגל השני אולי יחזיר לי מעט מהכושר שאבד במהלך השנים...

אז לכל מי שצופה בפורנו אני אומר עכשיו עזוב, חבל הזמן שלך. לך תמצא מישהי לחיות איתה, תקים משפחה, תטפח אותה וכשיגיע הרגע עזוב את העולם עם חיוך! אם קשה לך, לפחות תעשה טובה לעצמך ולסביבה שלך ותמצא התמכרות אחרת שתעשה גם לעצמך יותר טוב וגם לסביבה שלך.

זהו, זה הסיפור שלי. אומנם אני עדיין לבד ומחפש אהבה ולשם שינוי אני משתדל לא לחכות ליד המחשב לאיזשהו נס אלא מתחיל באמת לפעול ואני יודע שזה גם לא יקרה מחר בבוקר. אבל עד שזה יקרה אני לא הולך להתנחם בצפייה בתמונות ובסרטונים האלה ובטח שלא אלך לשלם על מין. אגב, הציונים שלי השתפרו משמעותית במהלך הסמסטר האחרון. אני בטוח שהחיים שלי הולכים למקום טוב יותר. הפוסט הזה הוא לא האחרון. אני מאוד מקווה שיבוא כאן בהקדם ריאיון עם שחקנית לשעבר. יבואו כאן עוד טיפים ועוד סיבות ללמה להפסיק/לא להתחיל עם התחביב הזה.

שיהיה המשך שבוע נפלא ורק בשורות טובות!                              

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה